"A story of a glamour woman"

"A story of a glamour woman" aneb každodenní příběhy jedné ženy - http://www.hankapiskova.cz/

čtvrtek 2. ledna 2014

2.1.2014 / Smutek

Smutek.



Proč ho vlastně prožíváme? Je nám k něčemu dobrý? Může nám pomoci nebo se ho máme co nejrychleji zbavit?


Dnes ráno, když jsem si chystala věci na Rituál splněných přání, mě najednou napadlo, že si chci sebou vzít nějaké karty. Jednu jsem si totiž vytáhla, když jsem si minule dělala svou jantru a vylepila jsem si ji přímo tam. Reprezentuje pro mě jakési propojení s Bohem, Vesmírem, Vyšší mocí (vyber si, co se ti líbí). Občas to dělám. Položím otázku a vytáhnu si kartu. Vždy dostanu odpověď, kterou pochopím buď hned nebo o chvíli později. Ale pochopím ji.


Posledních pár dní prožívám velký a hluboký smutek. Potkala jsem nedávno jednoho muže a od první chvíle, kdy jsem ho uviděla, jsem věděla, že má v sobě něco úžasného, co nás dva spojuje dohromady. Cítila jsem jeho (a prostřednictvím jeho i svou) hloubku, moudrost, sílu i něhu. Celou škálu emocí, pocitů, v klidném a hlubokém propojení. Bylo to jako když se díváte poprvé do křišťálově čistého zrcadla a jste ohromeni tím, co tam vidíte.


Potkali jsme se, povídali jsme si, milovali jsme se. Byli jsme hluboce propojeni jak na tělesné, tak i mimotělesné úrovni. Řekla jsem mu miluji tě a on řekl to samé mě. Vím, že jsme to oba cítili a mysleli zcela vážně. On se dostal do hloubky mého Já a já zas do hloubky jeho Já. Nic takového jsem do té doby ve svém životě neprožila.


Otevřeli jsme se jeden druhému a zároveň sami sobě. Prožívala jsem to, o čem jsem do té doby jen četla a přestože jsem neměla tuto zkušenost, vždy jsem věřila, že něco takového může existovat a existuje.


Pak se ale stalo to, co se občas v životě stává. Ten muž se rozhodl rozvíjet vztah s jinou ženou, kterou potkal přibližně ve stejné době. Více není potřeba říkat. Není to v našem příběhu vůbec důležité a zbytek se mnou nijak nesouvisí.


Asi si dovedete představit jak velkou bolest jsem prožívala a stále prožívám. Ne, nezačala jsem ho nenávidět. Ne, nekřičela jsem na něj. Ne, neříkám, že je to hajzl a už ho nikdy nechci vidět. Jen to prostě nechám sama sebou procházet. Jsem. Dýchám. Tu směsici pocitů a emocí. Prožívám obrovský smutek. Bolest, která je téměř nesnesitelná. Z nenaplněných nadějí. Ze všech odmítnutí, které jsem ve svém životě prožila. Z bolestí a smutků, které volají po léčení…


Dnes ráno jsem si položila otázku. Co mi může vztah, (a nemyslím tím partnerský ani milenecký, protože ten tu teď není. Mám na mysli vztah jako takový, protože s každým kdo se nás dotkne, máme už navěky určitý druh vztahu), co mi může vztah s tímto mužem přinést. Jak mě obohacuje? Co mi dává?


A vytáhla jsem si - světe div se - kartu Smutek. Podívejte se na ni jak je nádherná a silná.





Co jsem si o této kartě přečetla? Jsou to Zrcadlové karty, které je možno použít jako nástroj, jímž můžeme obohatit naše vztahy. Mohou pomoci k určitému pochopení...



“Čím hlouběji se do našeho bytí vrývá zármutek, tím více radosti máme v sobě.” Kahlil Gibran
Smutek nás spojuje s hlubokou bolestí, která je součástí lidského Já. Tím, že mu umožníme průchod, vyjádříme bohatost svého srdce.


U všech lidských bytostí dochází k přirozenému , nekontrolovatelnému přílivu a odlivu., k pohybu od jednoho k druhému. Bez protikladů není pohybu. Bez pohybu nastává stagnace.


Bez smutku proto nemůže existovat radost. Tyto dva stavy jsou neoddělitelně spojeny. Prožíváme-li jeden z nich, dojde k dalšímu rozvoji a zjemnění celé naší bytosti, naše srdce se otevřou.


Jste také povzbuzováni k tomu, abyste procítili. - skutečně procítili - hloubku svého smutku. Možná, že těmto pocitům kladete stále větší odpor a myslíte si, že je to známkou (*promiňte mi trochu humoru, který jde se smutkem ruku v ruce, pro mou nejlepší kamarádku… ne Zdeničko - není to známkou panku) ...že je to známkou slabosti nebo selhánía možná máte obavy, že když se do nich ponoříte, už se vám nepodařídostat se z nich ven.


Nemějte strach, anebo se snažte těmto pocitům uniknout. Zdá se to sice podivné, ale pokud se smutkem jen tak zůstanete, může se stát darem a vzácnou příležitostí k léčení.


Dopřejte si více času a prostoru a těsněji se spojte se svými pocity, zvláště v soukromí. Nejprve bude třeba zmírnit postoj k sobě a přijmout situaci v níž se nacházíte. Pokud můžete, snažte se nezabývat myšlenkami na to, proč jste smutní, tento pocit pouze mějte. Možná, že se dotýkáte smutku, který čeká již dlouhá léta na to, až jej poznáte. Příliš mnoho přemýšlení může omezovat proud léčení.


Máte-li pocit, že jste hluboce zarmouceni, může to být částečně pravda. Vaše srdce je však otevřené, ne rozbité na kousky. Chrání je tvrdá skořápka, která praská. Některá srdce potřebují, aby se na skořápku zaklepalo mnohokrát, pak teprve zmizí.


V hloubi své bolesti máte možná pocit, jako kdybyste umírali - a svým způsobem tomu tak je. Ale vždycky něco musí umřít, aby se vytvořil prostor pro nové věc, které přijdou potom…


Neexistuje nic tak smutného jako lidé, kteří svůj smutek nejsou schopni procítit.


Tolik zrcadlové karty.


Co k tomu dodat?

Snad jen… děkuji ti milý muži. Děkuji ti, že jsi mi musel způsobit bolest, abych mohla lépe cítit radost a lásku. Díky tobě umírá jedna moje část, aby se mohla zrodit jiná. Aby se mohla zrodit Bohyně v celé své kráse. Děkuji ti z celého srdce, že mi pomáháš moje raněné srdce vyléčit. Miluji tě...

Co vám tímto příběhem chci říct?


To, že nás někdo odmítne ještě neznamená, že se musíme odmítat i my sami. 

To je ta největší zpráva, kterou jsem měla pochopit. A také to, že už jsem se zbavila svého hluboce zakořeněného vzorce, že každý, koho miluji, mě zraní a opustí. Díky tomuto muži jsem si uvědomila, že tomu tak není. Přesto, že neměl vlastně za co, se mi omluvil, že mi způsobil bolest a v mém životě zůstává jako nádherný a hluboký přítel. A takových mám ve svém životě víc. Jsem opravdu bohatá žena. Mám nádherný život plný hlubokých vztahů a emocí a po tom jsem vždy v hloubi svého srdce toužila...

Jste také bohatí? Nebo se za svou skořápkou bojíte prožít bolest a tím si zabraňujete možnost prožívat radost a lásku? Měla jsem to tak, ale ta skořápka je už pryč... věděla jsem, že když zhubnu, někdo přijde a toto se stane... a stalo. To znamená, že jsem zas o krůček blíž skutečné lásce a nádhernému vztahu.

Život je nádherný, i když teď zrovna pláču...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. Měj krásné dny. Hanka